divendres, 13 de març del 2009

“El llibre en paper i l’e-book conviuran”

Avui al matí m’ha tornat a passar. He pensat: “No m’emporto el llibre per llegir al metro perquè pesa massa”. Quina mandra em fa carregar amb el totxo! Doncs, bé, aquest problema no el tindria si em comprés un e-reader. D’altra banda, però, crec que m’esperaré. Els preus d’aquest monstre digital encara han de relaxar-se un xic...


www.diaridebarcelona.cat

Estic d’acord amb l’Enric Faura. Crec en el model de coexistència entre el llibre convencional i el digital. Però també cal reconèixer que per a què això succeeixi hem de donar un gran impuls al sector a casa nostra. I Edi.cat és a punt de fer-ho. El projecte tecnològic d’aquesta unió de tres editorials (Angle, Cossetània i Bromera) encara no ha entrat en funcionament. Tot i això us en parlo perquè de cara a Sant Jordi esteu preparats.

Els diferents títols que es posaran a la venda es podran adquirir a la pàgina web que actualment està en construcció. Tot i això també preparen la manera de vendre e-books en llibreries amb codis descarregables. Els llibres en paper de cada editorial es digitalitzaran de forma progressiva però el primer llançament comença amb cinc novel·les cadascuna d'autors com Narcís Oller, Edgar Allan Poe, Ramon Aymerich o Arcadi Oliveres.

Per cert, si la temptació de tenir en el vostre poder un e-reader us ha envaït, aviso que és complicat trobar-lo en botigues a Barcelona. Però segons les previsions d’aquest expert, a l’abril en trobarem en grans superfícies, botigues de productes electrònics i llibreries. Viurem aquest any el primer e-Sant Jordi?

Gutenberg deu estar histèric...

Publicat per: Patrícia Álvarez.