divendres, 15 de maig del 2009

Entrevista a Pere Rovira de Webanalytics.es

La seu de webanalytics.es és un pis amb una galeria lluminosa ben típica de l’Eixample. Allà hi trobem treballant un grup d’analistes web, professionals del màrqueting i especialistes en SEO. Entre ells hi ha el director de l’empresa, en Pere Rovira, que és el nostre entrevistat d’aquesta setmana.


www.diaridebarcelona.cat

Li demanem que ens expliqui de manera planera en què consisteix l’analítica web i ens ho defineix amb una metàfora: “si prescindeixes de l’analítica web és com si despatxes a una botiga i quan entra el client et poses una bena als ulls perquè no vols veure res del que fa a la botiga”. Segur que ha posat centenars de vegades aquesta mateixa anècdota, però a nosaltres, que la sentim per primera vegada ens posa en situació.

Diu que l’analítica web no és només patrimoni d’analistes: tots els que treballem en un projecte web –responsables, dissenyadors, periodistes - hauríem de fer anar programes com el Google Analytics com qui fa anar el correu electrònic. I cada cop més les empreses decideixen incorporar tot aquest coneixement als seus productes a la xarxa. Ells mateixos disposen d’un blog on s’expliquen conceptes relacionats amb l’analítica.

Espero que us agradi l’entrevista amb en Pere Rovira, segurament l’analista web més brillant que tenim. I no ho dic jo, ho diu Avinash Kaushik web|twitter considerat per molts el millor analista web del món.

publicat per: Rafael Luján